Vanliga frågor:
Har du några frågor om oss på ebbekids och hur det fungerar att handla hos oss? Då har du kommit rätt. Här kan du hitta svar på dina frågor som kan dyka upp när du handlar barn- och babykläder hos oss på ebbe gällande din beställning, retur och återköp och allt däremellan. Skulle du mot förmodan inte hitta svaret du letar efter så hör gärna av er till vår kundservice på info@ebbekids.se så försöker vi hjälpa er på bästa möjliga sätt. Vår målsättning är att svara er inom 24h (helgfria vardagar).
Kan jag spåra mitt paket?
Ja, du kan spåra ditt paket. När du gör en beställning hos oss får du ett bekräftelsemejl så fort ordern är packad och klar att lämna vårt lager i Malmö. Väger order mindre än två kilo skickar vi den oftast som ett varubrev med PostNord och då får du en länk i bekräftelsemailet där du kan spåra försändelsen. Är ordern stor eller väger över två kilo skickar vi ej med Postnord utan med DHL. Då får du ett tracking nummer via SMS så fort ordern är hämtad och inscannad i DHL:s system.
Hur ser jag storleken på barnkläderna i kassan?
När varorna är i din kundkorg och du är på väg till utcheckning är det bra att slänga ett extra öga på dina varor så att du har beställt rätt storlek. Genom att titta på artikelnumret under varans namn ser du de sista siffrorna som anger storleken. Tex om du beställer ett plagg i storlek 116 kan det se ut såhär:
Artnr: 1017420514116
Skulle du beställa i en mindre storlek som exempelvis strl 80 ser de ut såhär:
Art: 1017980602080
Med andra ord är det de sista siffrorna i artikelnumret som visar den storleken du har valt.
Jag vill returnera en vara, hur gör jag?
Du har full retur och bytesrätt i 30 dagar från den dag du mottagit dina varor. Skicka tillbaka den oanvända varan i originalförpackningen tillsammans med packsedeln som ligger i försändelsen. Kostnaden för returer är 59 kr inom Sverige om du använder dig av vår frankerade retursedel. Denna summa blir du debiterat i samband med återbetalningen av det returnerade plagget/plaggen via Klarna.
Vill du byta till annan storlek etc betalar vi fraktkostnaden för den vara vi skickar åter till dig. Så fort vi fått en vara i retur från dig så skickar vi ny önskad vara (tex annan storlek) alternativt så krediterar vi dig dina pengar beroende på vad du önskar. Returnerar du en vara/varor så bifoga gärna retursedeln som du hittar här. Har du inte möjlighet att skriva ut retursedeln kan du bara bifoga en lapp med motsvarande information.
Returer skickas till:
OneTwoTen AB
www.ebbekids.se
Box 210 11
200 21 MALMÖ
Hur mycket kostar en retur?
Kostnaden för returer är 59 kr inom Sverige om du använder dig av vår frankerade retursedel. Denna summa blir du debiterat i samband med återbetalningen av det returnerade plagget/plaggen via Klarna.
Om du väljer att skicka tillbaka ditt paket till oss på egen hand och bekostar returen själv, så tar vi inte ut någon avgift.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket på utlämningsställe? (Postnord/DHL)
För ej uthämtat paket förbehåller vi oss rätten att debitera dig 99 kr för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift.
Har jag öppet köp på reavaror?
Ja. Du har även öppet köp på nedsatta varor i 14 dagar.
Jag har inte fått en orderbekräftelse på mitt köp
Du ska få en orderbekräftelse på ditt köp direkt efter köptillfället. Om du inte får det kan det bero på att du skrivit fel mejladress eller att orderbekräftelsen kanske hamnat i din skräpkorg. Om inget av detta är anledningar till att du inte fått din orderbekräftelse så kontakta oss så hjälper vi dig. Skicka gärna ett mejl till info@ebbekids.se så hjälper vi er så fort vi kan.
Måste jag skicka tillbaka min vara i samma förpackning/plastpåse jag fick den i?
Ja, varan ska returneras i originalförpackning med alla etiketter intakta.
Jag vill reklamera en vara, hur gör jag?
Ibland händer det att en vara är defekt. Vi gör vårt yttersta för att de varor du beställt från oss är felfria. Skulle du ändå få en defekt eller fellevererad vara ska du kontakta kundtjänst så fort som möjligt, dock senast inom 30 dagar. Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer.
Vid reklamation av ebbes barnkläder och barnaccessoarer:
- Bifoga alltid ordernummer vid en reklamation
- Beskriv felet på produkten
- Bifoga alltid bild på den defekta varan/varorna så vi ser vad problemet är
- Vi hanterar därefter ditt ärende så snart vi kan och återkommer till dig så fort vi kan.
Vårt mål är att svara på reklamationsärenden så snabbt som möjligt, däremot kan de ta upp till några dagar att hantera ett ärende och ber er att ha förståelse för detta. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer. Läs mer om Konsumentköplagen på Konsumentverkets hemsida.
Kan jag beställa en vara hos er i mitt namn och skicka den till någon annan?
Ja det kan du göra, och det gör du vid check out.
Jag har en speciell önskan som jag vill ni ska ta hänsyn till vid min beställning, hur gör jag då?
Om du har en speciell önskan som du vill att vi ska ta extra hänsyn till tex att du vill att paketet du beställer skall vara inslaget eller liknande så finns det en liten ruta som lyder “extra meddelande till butiken” vid checkouten där kan ni skriva in när ni beställer.
Hur gör jag ett byte av en vara?
Vill du byta en vara till en annan storlek etc betalar vi fraktkostnaden för den vara vi skickar åter till dig. Så fort vi fått en vara i retur från dig så skickar vi ny önskad vara (tex annan storlek) alternativt så krediterar vi dig dina pengar beroende på vad du önskar. Detta gör du enklast genom att bifoga retursedeln där du beskriver vad du vill byta till (annan storlek, annan färg etc). Retursedeln hittar du här.
Har min beställning gått igenom?
Så fort du har beställt hos oss kommer du få en orderbekräftelse på det du beställt samt ett försändelsenummer. Detta mejl bör komma direkt efter ditt köp. Får du ingen orderbekräftelse – titta i din skräppost och kontrollera så att du skrivit korrekt mejladress. Kontakt annars vår kundservice på info@ebbekids.se så hjälper vi er.
Jag har inte fått min återbetalning ännu, vad gör jag?
Så fort vi fått en vara i retur från dig så krediterar vi dig dina pengar under förutsättning att varan är oanvänd och i ursprungligt skick. Har du inte fått dina pengar återbetalda – kontakta oss så undersöker vi status på ärendet.
Hur ska jag tvätta barnkläder från ebbe?
För varje enskilt plagg har vi instruktioner om tvättråd vid beskrivningen av plagget. Vi rekommenderar alltid att undvika sköljmedel och torktumling vid tvätt då det är en stor miljöbov samt att det förkortar livslängden på barnkläderna. Det som skiljer sig från ett plagg till ett annat är i hur många grader ni ska tvätta kläderna i.
Hur funkar betalning via faktura?
Handlar du hos ebbekids.se så kan du välja mellan att betala via faktura eller kortbetalning. Inga avgifter är förenade med något av alternativen.
Vilka betalsätt finns det?
Faktura eller kortbetalning via Klarna.
Är priserna inkl. moms?
Alla priser som anges är inklusive moms. Ingen avgift tillkommer vid kortbetalning. Vi samarbetar med Klarna Checkout vilket gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla hos oss. Välj mellan faktura (14 dagar, 0 kr i avgift), kort, banköverföring eller delbetalning i din egen takt.
Hur köper jag ett presentkort?
Ge bort ett uppskattat presentkort på valfritt belopp. Maila oss på info@ebbekids.se så fixar vi det till dig direkt!
Hur länge är ett presentkort giltigt?
Våra presentkort är giltiga i ett år från inköpsdatum.
Vad kostar frakten?
En fraktavgift på 59 SEK tillkommer på alla beställningar inom Sverige. Alla köp över 600 SEK är fraktfria inom Sverige.
Jag vill använda min rabattkod hos er, hur gör jag?
Vid utcheckning ser du en länk som heter“Kampanjkod / Presentkort” som du klickar på, där skriver du in din rabattkod och sedan trycker du på “använd rabattkod” - därmed sänks din vara till det rabatterade priset.
Hur ofta har vi rea på ebbekids.se?
Våra stora reaperioder inträffar under sommaren då vår stora sommarrea går av stapeln och under jul då mellandagsrean är ett faktum. Däremellan har vi olika kampanjer där du som kund kan göra finfina klipp och fylla på garderoben med miljömässigt hållbara och slitstarka barn- och babykläder inför kommande aktiviteter i skolan och förskolan – till fest och till vardags. Vi har ett brett utbud på ebbekids.se av olika stilar för alla olika tillfällen och väder - vi har fina pikéer, klänningar, gosiga onepieces till baby, quiltade vinterjackor, varm fleece och en massa mer till mycket förmånliga priser. Registrerar du dig för vårt nyhetsbrev blir du ständigt uppdaterad när reaperioder och kampanjerna sätter igång och får ta del av våra fina erbjudande.
Vilka barn- och babykläder hittar jag på era reor?
Du kan fynda allt möjligt till både baby och lite större barn på våra reor. Vi har en stor variation av olika färger, mönster och stilar som passar både flickor och pojkar i åldern 0 till 12 år i härliga material och matchande set till både de stora men även till de små. Våra barnkläder till barn och baby är designade i Malmö med miljömässig hållbarhet i fokus. Vi försöker alltid att matcha våra reor med plagg som stämmer med den säsong vi befinner oss i. Det kan hända att vi har plagg från tidigare säsonger som vi inkluderar i rean vilket gör att utbudet för er blir ännu större. Udda storlekar som finns kvar från tidigare kollektioner säljs ofta ut till starkt rabatterat pris – så håll ögonen öppna!
Min rabattkod funkar inte, hur gör jag?
Skulle du ha problem med din rabattkod så dubbelkolla så du inte skrivit någon bokstav eller siffra i fel ordning eller glömt något. Om det inte är fallet så ber vi er kontakta oss på kundtjänst på info@ebbekids.se så fort som möjligt så hjälper vi er omgående.
Hur gör jag en beställning hos er?
1. Genom att utgå från våra två kategorier barn och baby kan du hitta det du letar efter. Vi
har olika alternativ i vår toppmeny där du lätt kan navigera dig fram. På vår hemsida har vi
olika flikar för olika avseenden. Är du intresserad av lite varmare kläder har vi en flik för det
mm. Vet du vad du är ute efter har vi en sökruta i höger hörn som du kan använda.
2. När du har hittat något du vill köpa väljer du vilken storlek samt vilken färg du vill ha och
lägger till den i din varukorg. Innehållet i din varukorg kan du se över i lugn och lägga till och
ta bort.
3. Du fyller sedan i dina uppgifter samt vilket betalsätt du vill använda. På följande sida
anger du din betalinformation.
4. Klicka sedan på slutför köp för att bekräfta din order.
När du har slutfört ditt köp kommer du att få en orderbekräftelse via mail från oss. När din
order sedan skickas från oss kommer du att få en leveransbekräftelse där du kan följa din
försändelse med ett tracking nummer.
Jag har ångrat min beställning, vad gör jag?
Genom att maila oss så fort ni ångrar en eller flera produkter på info@ebbekids.se och uppge ert ordernummer så hjälper vi så fort vi kan.
Jag skrev in fel uppgifter i min beställning, vad gör jag?
Genom att maila oss så fort ni upptäckt felet på info@ebbekids.se så hjälper vi dig så fort vi kan med att lösa problemet så att allt blir korrekt.
Vad är er leveranstid?
Vi har en leveranstid på 1 - 2 vardagar. Varorna sänds med PostNord och levereras hem i din brevlåda dagen efter orderläggning (ej helger) om ordern läggs innan kl 12.00. Är försändelsen så stor att den inte går ner i brevlådan får du en sms-avisering för uthämtning hos ditt närmaste ombud. Vid kampanj tillfälle kan trycket på orderläggning öka, det finns då en risk att det blir lite längre leveranstid än normalt. Vi gör dock allt vi kan för att din beställning ska levereras så fort som möjligt.
Hur gammal måste jag vara för att lägga en beställning?
För att lägga en beställning hos oss på ebbekids måste du vara över 18 år.
Ni sänkte en vara strax efter jag redan beställt den, kan ni fixa så jag får rabatten?
Det finns alltid en risk att hamna i skarven mellan olika prissänkningar/kampanjer. Tyvärr kan vi inte lösa detta om ordern redan har skickats iväg, skulle du vilja ha rabatten får du då returnera produkten och beställa om på nytt. Risken för detta är att varan kan bli slutsåld innan en ny order läggs. Om ordern inte har skickats iväg kan ni kontakta oss och be oss att annullera er order och sedan får ni lägga en ny beställning.
Jag vill avsluta min prenumeration på nyhetsbrev, hur gör jag?
För att avsluta din prenumeration av nyhetsbrev scrollar du längst ner till botten på respektive nyhetsbrev och trycker på “avregistrera dig här”.
Vår integritetspolicy:
Vi följer EU:s Dataskyddsförordning GDPR. I samband med din registrering och beställning godkänner du enligt lag att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagande gentemot dig. Läs gärna mer om detta i vår integritetspolicy.
Kan jag ringa er?
Ja, det får du gärna göra. Du når oss på tfn: 040-15 79 79 och vi är tillgängliga på vardagar mellan kl. 9.00-16.00.
Har ebbe någon fysisk butik?
Vi har återförsäljare runt om i Sverige som har ebbe i sitt sortiment men vi har ingen egen butik. Vill du se hela vårt sortiment är det ebbekids.se som gäller. Vill du veta om det finns någon fysisk återförsäljare i ditt närområde? Mejla oss på info@ebbekids.se så hjälper vi dig.
Hur hittar jag rätt storlek?
Vi har storleksguide till varje enskilt barn klädesplagg i vår webbshop. I storleksguiden ser du mått som midjevidd, bröstvidd, stussvidd, innerbenslängd och längd kopplat till barnets olika åldrar. Vår storleksguide hjälper till att hitta rätt till både små och stora barn när du beställer barnkläder och babykläder online hos oss. Du hittar även mått och riktlinjer att kunna köpa mössor och kepsar i rätt storlek till både baby och barn. Skulle det mot förmodan inte bli rätt så har vi alltid 14 dagars ångerrätt – gäller även nedsatta varor.
Vi hoppas att vi besvarat era frågor som ni haft och om inte - tveka inte på att höra av er till oss via mejladress eller telefon.